19 mar 2017

A capela de San Roque


Despois de atravesar a aldea de Vilar e adentrarnos no seu asombroso souto de castiñeiros, seguimos o carreiro que nos guía á capela de San Roque. A súa singular edificación de dimensións reducidas 12 mts de longo por 5 mts de ancho, atópase moi preto do Castro de Vilar. Desde aquí divísanse un par de meandros do río Lor, ademais dunha panorámica de 360º con marabillosas vistas das montañas que rodean as aldeas de Vilamor e Vilar.

Después de atravesar la aldea de Vilar y adentrarnos en su asombroso bosque de castaños, seguimos el sendero que nos guía a la capilla de San Roque. Su singular edificación de dimensiones reducidas 12 mts de largo por 5 mts de ancho, se encuentra muy cerca del Castro de Vilar. Desde aquí se divisan un par de meandros del río Lor, además de una panorámica de 360º con maravillosas vistas de las montañas que rodean las aldeas de Vilamor y Vilar.


Foi construída con laxas de lousa e tellado a dúas augas, só ten unha pequena xanela e a súa fachada aberta con barrotes de madeira proporcionan a luz necesaria ao interior onde se atopan as imaxes de San Roque e San Sebastián.
Ha sido construida con lajas de pizarra y tejado a dos aguas, solo tiene una pequeña ventana y su fachada abierta con barrotes de madera proporcionan la luz necesaria al interior donde se encuentran las imágenes de San Roque y San Sebastián.





O chan da capela fórmano grandes chantas de lousa.

El suelo de la capilla lo forman grandes losas de pizarra.


Un pequeno altar, un par de bancos e as súas paredes caleadas de branco as cales conservan antigas pinturas con motivos decorativos enchen este lugar de culto.

Un pequeño altar, un par de bancos y sus paredes caleadas de blanco
 las cuales conservan antiguas pinturas con motivos decorativos llenan este lugar de culto.


Conserva un confesionario aberto, feito cun par de táboas e perforado na parte superior. 
Ofrecía asento ao párroco mentres a persoa que ía confesar debía permanecer de xeonllos.

Conserva un confesionario abierto, hecho con un par de tablas y perforado en la parte superior.
Ofrecía asiento al párroco mientras la persona que iba a confesar debía permanecer arrodillada.


En Semana Santa para conservar a tradición veuse representando un Vía Crucis que parte da aldea de Vilar ata a capela, facendo parada en cada unha das catorce cruces que están á beira do camiño. A festividade de San Roque celébrase en Vilar o 16 de agosto.

En Semana Santa para conservar la tradición se ha venido representando un Vía Crucis que parte de la aldea de Vilar hasta la capilla, haciendo parada en cada una de las catorce cruces que están al lado del camino. La festividad de San Roque se celebra en Vilar el 16 de agosto.


Dos coidados da capela, as cruces, o carreiro, o campo da festa, o museo etnográfico e en xeral da aldea, encárgase persoa máis importante "Xan de Vilar " a quen hai que agradecer a súa dedicación, o agarimo e esmero co que coida toda a contorna para que quenes pasemos por alí podamos deleitarnos. Grazas Xan!!

De los cuidados de la capilla, las cruces, el sendero, el campo de la fiesta, el museo etnográfico y en general de la aldea, se encarga persona más importante  "Juan de Vilar " a quien hay que agradecer su dedicación, el cariño y esmero con el que cuida todo el entorno para que quienes pasamos por allí nos deleitemos. ¡¡Gracias Juan!! 

2 comentarios:

Excepcional lugar. Las leyendas de los mouros y mouras bien pudieran haber nacido en lugares como este. Sin duda un rincón con mucho tesoro aún escondido¡¡¡
 
Bien cierto Juanra, es un lugar mágico.
 

Publicar un comentario